Home staging – Twoja nieruchomość zachwyci innych

Pozycjonowanie lokalne i w Google Maps
Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?
Czerwiec 1, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
Czerwiec 22, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, jeśli wybieramy się na dyskotekę, czy przy negocjacjach w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze bazuje również home staging – a więc technika złożona z wszelkich działań, mających zrobić dobre wrażenie na zainteresowanym znalezieniem domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup nieruchomości, przypuszczalnie będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, zatem musimy zadziałać w taki sposób, by nasz lokal przedstawiał się obłędnie. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, a zatem warto podyskutować ze specjalistami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – wystartujmy od tego kiedy i w jakich okolicznościach zaczęto o nim mówić.

W 1972 roku….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie w tym kraju żyła i pracowała Barbara Schwarz, właścicielka korporacji, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Jak się miało później okazać – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalności Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz sukcesywnie szukała patentów, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby drobiazgowo przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszelkie potrzebne zabiegi remontowe, wysprzątać cały obszar i upiększyć go tak, żeby Kontrahent mógł się nią zachwycić. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana dużo szybciej, niż ktokolwiek mógłby się spodziewać. Jakie były tego przyczny? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie ewentualnego nabywcy jest znacznie lepsze niż wcześniej. Przez lata, Barbara Schwarz pracowała na szacunek fachowców od mieszkań w USA, a specjalność zwana home stagingiem zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a z pewnością jest autorką szanowanych publikacji z tej dziedziny.

Wielka Brytania i w końcu… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w USA i przyjął się także w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków ludzie nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo poznało się na home stagingu, dzięki programowi „House Doctor”, którego gospodynią była Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy również dowiedzieli się, iż mogą sporo zyskać gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po odpowiednim zadbaniu o posesję

U nas home staging pojawił się już w XXI wieku. Wszystko przez to, iż ludzie poszukiwali na rynku pracy czegoś nowego i co za tym idzie powstał świeży, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, da się zauważyć zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się właściwie każdego dnia, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy znaleźli się na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz zainicjowała konkretny model, lecz korzystający z niego musieli odpowiadać na nowe warunki zmieniającej się mody.

Gdy spojrzymy z perspektywy dnia dzisiejszego, home staging to nie tylko zabiegi wpływające pozytywnie na estetykę domu. Home staging bowiem to nic innego, jak wcielenie w życie idei marketingu, który polega – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, uznanego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która przyciągnie uwagę potencjalnego kupca. Już w czasach przedstawiania innowacyjnej techniki przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niezwykle istotna w procesie home stagingu, a oferta przyciągająca uwagę jest ważnym elementem, który jedynie może skłonić ewentualnego Kontrahenta do obejrzenia nieruchomości. W dobie powszechnego dostępu do internetu oraz wszechobecnego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Pamiętajmy, że wykonanie odpowiednich zdjęć musi nastąpić już po sumiennym spreparowaniu mieszkania. Co się na takie preparowanie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Najważniejsze plany Barbary Schwarz głosiły, iż wiele zyskamy, zwiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak wiele osób zapomina o podstawowych kwestiach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być odór w lokalu – na pewno odstraszy on Klienta.

Gdy pragniemy upewnić się, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej zatrudnić specjalistów z agencji nieruchomości, którzy zrobią wszystko co w ich mocy, aby nasza posesja wyglądała jak najlepiej.

Więcej informacji i analiz ze świata nieruchomości – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok