Marketing internetowy – pierwsze kroki

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – Twoja nieruchomość zachwyci innych
Czerwiec 18, 2017
Chcesz kupić dom? To musisz wiedzieć
Chcesz kupić dom? Sprawdź najważniejsze kwestie
Październik 23, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Oczywistym jest, że środowisko internetu daje nam ogrom perspektyw w kwestii promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w analizowanym przypadku sprawdzi się świetnie. Marketing internetowy to obecnie potrzebna technika dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę on-line. W dzisiejszym tekście omówimy co to jest marketing w internecie i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby wgłębić się w tematykę związaną z marketingiem w sieci, odświeżmy sobie najpierw co to jest sam marketing. Wiele czytelników stawia to na jednej półce z propagowaniem konkretnego produktu, ale tak naprawdę jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to zawiła strategia, która ma dać nam zyski w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do maksymalnie dużej grupy Kontrahentów. Żeby tak się stało, powinniśmy przywiązać wagę do wielu czynników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do reklamowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W czasie trwania procesu, nieodzowna będzie cykliczna analiza postępów na rynku i odnoszenie się do potrzeb Kontrahentów.

Marketing internetowy – co musisz wiedzieć?

Rozwój technologii spowodował, że powstała specjalna dziedzina marketingu – marketing w internecie, zwany również e-marketingiem. Dlaczego jest tak istotny? Inwestorzy i właściciele zakładów wchodzą z działalnością do internetu, aby zaczerpnąć korzyści z atutów świata on-line i odnaleźć kolejnych Nabywców. Marketing w sieci to ogół wszelkich zabiegów, które znamy z normalnej odmiany marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać sieci internetowej. Gdy nasze działania będą dobrze funkcjonować, to wtedy widoczność naszej firmy w internecie znacznie się poprawi, a nasz najważniejszy cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, połączone z jej dobrym odbiorem zostanie wypełniony. Kluczowym narzędziem, używanym przez nas w e-marketingu jest strona www naszej firmy. Wśród najbardziej charakterystycznych różnic pomiędzy marketingiem offline, a marketingiem internetowym eksponujemy z pewnością rolę Nabywcy. Nie jest ona w tym temacie bierna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. publikowanie opinii na temat naszej pracy oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do typowych operacji, z którymi trzeba się zmierzyć przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– blogosfera
– emailing

Analizowaliśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, zaś w tym tekście skoncentrujemy się na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam przynieść ogrom korzyści.

Content marketing – po pierwsze jakość

Ta branża marketingu internetowego jest niesamowicie skuteczna, jeśli naszym celem jest znalezienie nowych Klientów, lecz przede wszystkim –  zbudowanie z nimi długoterminowych i opartych na wierności więzi. Jak to osiągnąć?

Content marketing korzysta przede wszystkim na zamieszczaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednotorowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie emocji u Nabywcy, który zechce zostać z naszą spółką na stałe. Oczywiście wiele zależy w tym momencie od naszej grupy docelowej. Tematyka powinna być dograna do jej upodobań, zwyczajów oraz co ponadto istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w różnorodnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, lecz znacznie większą wagę powinniśmy przykładać do klasy pokazywanych przez nas treści. Jeśli Google uzna je za wartościowe, to wówczas powiększy to nasze widoki na bycie na lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dbajmy o to, aby treści były autorskie i oryginalne. Jak możemy wywnioskować z fragmentu tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – na czym polega?

Ta odmiana marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w szukanej branży, tudzież jest popularna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w Social Media, potrafi znacznie oddziaływać na ewentualnych Odbiorców. Gdy dokonujemy selekcji influencera należy się kierować działką, w której działamy. Jeżeli chcemy promować sklep z ciuchami, w takiej sytuacji nie najgorszym rozwiązaniem jest zatrudnienie influencera, który prowadzi bloga na temat mody.

W znalezieniu właściwego influencera mogą pomóc nam fora tematyczne, grupy na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Nie zapomnij o tym, aby przed wynajęciem osoby do reklamowania Twojej firmy, przejrzyście wskazać cele i przeanalizować jaki budżet jesteś w stanie na poświęcić na wynajęcie influencera. Zatrudnienie influencera powinno być częścią olbrzymiej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to temat rzeka. Bardzo dużo korzyści, ale także sporo pracy do wykonania, jeśli nasza kampania ma odnieść sukces. Nasze działania powinny być dokładnie uporządkowane, a później bezustannie musimy odpowiadać na zmiany na rynku.

Więcej informacji o marketingu internetowym – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok