Jak otworzyć sklep internetowy – zaufaj ekspertom

Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – zalety
Grudzień 16, 2017
Pływanie niemowląt i inne aktywności w wodzie
Pływanie niemowląt i aktywność dla starszych – basen czeka!
Grudzień 30, 2017

Ostatnie lata to naturalny rozkwit cywilizacji konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, nieustannie i pragną mieć więcej i więcej. Nic nie jest argumentów na to, iż wkrótce będzie zupełnie inaczej. Nabywanie wartościowych produktów to pierwsza sprawa, lecz pozostają przecież jeszcze detergenty, coś do jedzenia – po prostu to, co jest nam konieczne do funkcjonowania. Sporo z nas życie spędza w nieustannym biegu i co za tym idzie, nie możemy poświęcić wiele czasu na chodzenie po galeriach. Rozwiązaniem może być sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Każdy z nas łatwy wyliczy spore grono wzorcowych osób, praktycznie w ogóle nie planujących odpoczynku. Nabywają produkty hurtowo w supermarkecie raz na dwa tygodnie, żeby zaoszczędzić sobie nieustającego wyłażenia po potrzebne zapasy. W XXI wieku niektóre sklepy poszły krok naprzód i świadczą im dostawę zakupów pod drzwi.

Wyżej przywołana tematyka tyczy się przede wszystkim osób zalatanych, przesiadujących miesiącami w miejscu pracy. Nie wyglądają na zachwyconych, jak należy zrobić chociażby świąteczne zakupy. To właśnie oni ochoczo wykorzystują wtedy sklep online oraz hurtowo zamawiają upominki dla rodziny. Mając to na uwadze – stają się oni naszą grupą docelową, i co widać w analizie – wyjątkowo liczną.

Nakreśliliśmy już podstawowy cel utworzenia sklepu internetowego, tym razem powinniśmy rozpatrzyć jak on ma się prezentować. Nie ma sensu mieć wymagań z księżyca. Jeżeli sklep internetowy ma Wam zagwarantować zauważalne zarobki, w takiej sytuacji startujemy od tak zwanej analizy SWOT. Ocena mocnych i gorszych stron, perspektyw i ryzyka to absolutna podstawa. Odnosi się to zarówno do Waszego sklepu internetowego, jak i rywalizujących podmiotów. Należy zbadać jakie statystyki generują, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.

Kolejna sprawa to określenie grupy docelowej. Wszystko zależy od naszych potrzeb. Założony przez nas sklep internetowy może być dostosowany do Odbiorcy ogólnego, który będzie mógł wybierać spośród wielu kategorii towarów, lecz też przykładowo przyciągać do sklepu internetowego w głównej mierze kobiety, ze względu na przewagę kosmetyków. Kluczowy będzie precyzyjnie nakreślony plan biznesowy. Sumiennie rozpatrzcie, czy środki pozwalają Ci na dotarcie do potencjalnych partnerów w całej Polsce. Może tak się zdarzyć, iż będziesz musiał na początek zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Nie wolno zapominać, że stworzenie sklepu internetowego ma bardzo wiele wspólnego z działalnością gospodarczą. Sprawdźmy dostępne warianty:

  • W przypadku gdy dopiero otwierasz własną firmę, koniecznie trzeba zarejestrować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, uzyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, pozałatwiać formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeżeli otworzyłeś firmę wcześniej, powinieneś wyłącznie zrobić zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), uzupełniając je o zapis dotyczący handlu w sieci.

Następna analizowana rzecz tyczy się produktów. Kiedy już zdecydujemy się czy nasz asortyment wypełni coś wyspecjalizowanego, z ekskluzywnej działki, czy też towary powszechne, wytwarzane na ogromną skalę, koncentrujemy się na właściwym wyselekcjonowaniu dostawcy. Solidność, terminowość i bycie godnym zaufania, to być podstawa, na jaką wypada spojrzeć przy kontraktowaniu. Rzecz jasna czynnikiem kluczowym jest również uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Sprawa dostawcy załatwiona? Teraz należy zadbać o opisy oferowanych przedmiotów. Wielu się zastanawia – ale po co mi oryginalne opisy?

Zanurzamy się w tym momencie w dziedzinę promowania. Nie wystarczą nam opisy dostarczane przez producentów. Gdy pragniemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, to w takiej sytuacji musimy poświęcić czas na zredagowanie oryginalnych opisów – chwytliwe dla Klientów, ale także zoptymalizowane pod SEO, aby wyszukiwarka taka jak Google oceniła naszą jakość pozytywnie. W przypadku skopiowanych treści – nasza wyrocznia oceni nas negatywnie i nie osiągniemy satysfakcjonującej lokaty w rezultatach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.

Wiemy już jak zadbać o oryginalne opisy – czas na zapewnienie Klientom właściwych form płatności. Do popularnych możemy zaliczyć:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Bez dwóch zdań musimy też dać Partnerom możliwość płatności za pobraniem i z góry. Istotnym jest, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– np. przy pomocy szyfrowania SSL. Bezpieczeństwo transakcji z pewnością wpłynie pozytywnie na zaufanie Odbiorców.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Zamysł jest, poznaliśmy mocne i słabe strony konkurencji, mamy naszkicowany plan działania i właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Teraz trochę spraw technicznych.

Kwestia oprogramowania może zdecydować o naszym sukcesie lub braku takowego. O tym, które należy wybrać warto zapytać specjalistę z tej dziedziny. W niektórych przypadkach wystarczy choćby bezpłatny software, ale jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – lepiej przeznaczyć środki na full serwis, a nawet na indywidualne oprogramowanie.

Domena niekiedy jest dostarczona w pakiecie z oprogramowaniem, ale też nie zawsze. Jeżeli nie dostaniemy takiego bonusu – wtenczas będzie trzeba takową zakupić. Jak wygląda dobra domena dla sklepu internetowego? Łatwa do zapamiętania, prosta nazwa nawiązująca do oferty sklepu i taka, którą nasz Klient powtórzy później innym .

W temacie hostingu najważniejszy będzie rozmiar serwera i dane dotyczące transferu – co naturalnie zależy od wielkości sklepu internetowego. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – niosą za sobą one zbyt wiele restrykcji, hamujących rozwój naszego projektu.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok