Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?

dj na wesele bydgoszcz dj na uroczystości dobry dj
Wesele bez alkoholu – oczywiście ze znanym DJ-em
Maj 2, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – Twoja nieruchomość zachwyci innych
Czerwiec 18, 2017

W dzisiejszych czasach da się zauważyć, że bez właściwego propagowania strony internetowej, perspektywy na powodzenie naszego biznesu są relatywnie małe. Na szczęście, dzięki nowoczesnym technologiom, Google opracowało wielowymiarowy system, z którego pomocą dotrzemy do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Klientów z pobliża, niezbędne jest należyte wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma dużo czynników, którymi zajmiemy się w tym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z określonego grona, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet jednej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie stwierdzić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to łatwo sprawdzić, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w w tej chwili w Toruniu, to wtedy wyszukiwarka wytypuje nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Liczby mówią prawdę – ponad 95% Konsumentów poszukuje priorytetowo firm i usług z ich okolicy, by mieć je pod ręką. Należy uczynić wszystko, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, ponieważ ponad 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w przyszłości, a więcej niż 80% użytkowników smartfonów i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli posiadasz restaurację działającą lokalnie, obowiązkowo musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Analogicznie jak w przypadku zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal bardzo istotną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy systematycznie dodawać teksty oraz postarać się, by publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy w tym momencie zastanowić się nad technikami, które będą charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Stworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wzmianki o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – dbajmy o dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Gdy ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wówczas narzędzie wyszukujące może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko znaczące będzie zrobienie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do robienia wizytówek firm, które prowadzą działania na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zyskać? Poprawne pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , że wyszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, obejmującą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest relatywnie powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i merytorycznej znajomości tematu.

Aby dodatkowo zwiększyć swoje szanse na przekonanie lokalnych Odbiorców, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać właściwie przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Spróbujmy wczuć się w rolę szukającego i rozważyć, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Po tytule, uzupełniamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy regularnie je uaktualniać. Kolejno generujemy dla Twojej firmy jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, głównie jako nazwa przedsiębiorstwa. Jeżeli już przejdziemy przez te elementy, to zostaje już tylko dobrać dopracowaną grafikę oraz zredagować opis działalności.

Co ważne – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość oraz jakość będą decydować o tym, jak wysoko znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Gdy zasłużymy na dużą liczbę pozytywnych opinii, to wtedy będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie nowych Kontrahentów oraz tworzenie dominacji nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy środek, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie stron. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego z pewnością pomoże Ci zrobić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok